Polityka Prywatności
§ 1 Postanowienia ogólne
-
Niniejszy dokument stanowi Politykę prywatności, który określa zasady funkcjonowania strony internetowej oraz zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych.
-
W celu zapewnienia integralności i poufności danych, Administrator wdrożył procedury umożliwiające dostęp do danych jedynie osobom upoważnionym i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator stosuje rozwiązania organizacyjne i techniczne w celu zapewnienia, aby wszystkie operacje na danych osobowych były rejestrowane i dokonywane tylko przez osoby uprawnione.
§ 2 Administrator danych
-
Administratorem danych osobowych jest Sebastian Kruczyński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Sebastian Kruczyński „supraBIKE”, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, adres stałego miejsca wykonywania działalności (adres do doręczeń): Wola Dębińska 155, 32 – 852 Dębno, NIP: 869-191-09-20, REGON: 121427940.
-
Z Administratorem danych można skontaktować się pod adresem poczty elektronicznej: [email protected] oraz pisemnie na adres: Sebastian Kruczyński „supraBIKE”, Wola Dębińska 155, 32 – 852 Dębno.
§ 3 Przetwarzanie danych osobowych
-
Cele, podstawy prawne i okres retencji danych:
-
w celu świadczenia usługi Konta (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO), przez czas niezbędny do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń,
-
w celu zawarcia i wykonania umów sprzedaży, (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO), przez czas niezbędny do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń,
-
w celu realizacji obowiązków podatkowych wynikających z przepisów podatkowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO), przez okres ich przechowywania określony przez przepisy podatkowe,
-
w celu realizacji obowiązków w zakresie rachunkowości wynikających z ustawy o rachunkowości (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO), przez okres ich przechowywania określony przez przepisy o rachunkowości,
-
w celu obsługi zapytań kierowanych za pośrednictwem usługi „Wyślij zapytanie”, co stanowi prawnie uzasadniony interes administratora polegający na udzieleniu odpowiedzi na zgłoszenia, zapytania kierowane za pośrednictwem usługi „Wyślij zapytanie” (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO), przez czas trwania korespondencji,
-
w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony interes administratora, (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO), przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń.
-
Administrator danych może przetwarzać następujące dane osobowe:
-
w celu świadczenia usługi Konta, przetwarzane są takie dane jak: nazwa firmy, NIP, imię, nazwisko, adres korespondencyjny, numer telefonu, adres e-mail,
-
w celu zawarcia i wykonania umowy sprzedaży, przetwarzane są takie dane jak: nazwa firmy, NIP, imię, nazwisko, adres dostawy, numer telefonu, adres e-mail, NIP, nr rachunku bankowego,
-
w celu realizacji obowiązków podatkowych przetwarzane są takie dane jak: imię, nazwisko, nazwa firmy, NIP, adres korespondencyjny, nr rachunku bankowego,
-
w celu realizacji obowiązków w zakresie rachunkowości przetwarzane są takie dane jak: imię, nazwisko, nazwa firmy, NIP, adres korespondencyjny, nr rachunku bankowego,
-
w celu realizacji usługi „Wyślij zapytanie”, przetwarzane jest imię, nazwisko, adres e-mail,
-
w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, przetwarzane są takie dane jak: imię, nazwisko, nazwa firmy, NIP, adres korespondencyjny, numer telefonu, adres e-mail.
§ 4 Odbiorcy danych
-
Administrator danych udostępnia dane osobowe Klientów w następujących przypadkach:
-
firmom przewozowym realizującym przesyłki na zlecenie Administratora, bankom w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,
-
organom państwowym, w szczególności Policji, Prokuraturze, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
-
Ponadto dane osobowe mogą być ujawnione podmiotom przetwarzającym na zlecenie i w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w celu świadczenia określonych w umowie usług na rzecz Administratora takich jak podmiot świadczący obsługę informatyczną strony internetowej oraz usługę hostingu.
§ 5 Prawa osób, których dane dotyczą
-
Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo:
-
dostępu (art. 15 RODO),
-
do sprostowania (art. 16 RODO),
-
do usunięcia danych (art. 17 RODO),
-
do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO),
-
do przenoszenia danych (art. 20 RODO),
-
do sprzeciwu (art. 21 RODO),
-
do cofnięcia zgody w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny w przypadku, gdy dana osoba wyraziła zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
-
W celu skorzystania z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się z Administratorem danych i poinformować go, z którego prawa oraz w jakim zakresie chce skorzystać. Wniosek dotyczący realizacji praw podmiotów danych można złożyć za pośrednictwem poczty elektronicznej: [email protected] lub pisemnie na adres: Sebastian Kruczyński „supraBIKE”, Wola Dębińska 155, 32 – 852 Dębno.
-
Jeżeli po otrzymaniu wniosku, Administrator danych nie będzie w stanie ustalić treści żądania lub zidentyfikować osobę składającą wniosek w oparciu o dokonane zgłoszenie, Administrator zwróci się do osoby składającej wniosek o udzielenie dodatkowych informacji.
-
Odpowiedź na zgłoszenie zostanie udzielona w ciągu miesiąca od dnia jego otrzymania. W razie konieczności przedłużenia tego terminu, Administrator poinformuje osobę składającą wniosek o przyczynach takiego przedłużenia. Odpowiedź zostanie udzielona na adres e-mail, z którego został wysłany wniosek, a w przypadku wniosków przesłanych w formie pisemnej, odpowiedź zostanie przesłana listem poleconym na adres wskazany przez osobę składającą wniosek, o ile z treści wniosku nie będzie wynikała chęć otrzymania informacji zwrotnej na adres e-mail.
§ 6 Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, zajmującego się ochroną danych osobowych, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie, ul. Stawki 2 00-193 Warszawa.
§ 7 Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych
Podanie danych jest dobrowolne, jednak w niektórych przypadkach może być konieczne. Konieczność podania danych występuje w następujących przypadkach:
-
zawierania umów z Administratorem. Niepodanie danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usługi dotyczącej prowadzenia Konta skutkuje brakiem możliwości zawarcia ww. umów. W takiej sytuacji podanie danych osobowych jest wymogiem umownym,
-
z uwagi na obowiązki ustawowe Administratora tj. podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa nakładających na Administratora danych obowiązek przetwarzania danych osobowych. Takim obowiązkiem jest przetwarzanie danych osobowych w celu prowadzenia ksiąg rachunkowych. W przypadku niepodania danych osobowych skutkować to będzie niewykonaniem powyższych obowiązków.
Polityka cookies
§ 1 Pliki Cookies
-
Strona internetowa wykorzystuje mechanizm działania plików cookies. Pliki cookies są to małe pliki tekstowe, które są zapisywane przez system teleinformatyczny w systemie teleinformatycznym Użytkownika (na komputerze, telefonie, tablecie) podczas przeglądania strony internetowej i pozwalają na późniejszą identyfikację Użytkownika w przypadku ponownego połączenia ze stroną internetową z urządzenia (np. komputera, telefonu, tabletu), na którym zostały zapisane. Pliki te mają na celu zapewnić prawidłowe działanie strony internetowej.
-
Każda osoba odwiedzająca stronę internetową, niezależnie od tego czy jest Klientem Hurtowni lub osobą odwiedzającą, ma możliwość wyboru zakresu stosowania technologii plików cookies, a następnie wyrażenia stosownej zgody. W zależności od wybranego zakresu stosowania mechanizmu plików cookies, za jej pośrednictwem mogą być zbierane dane o osobie odwiedzającej, np. w jaki sposób korzysta ze strony Hurtowni internetowej.
-
Pliki cookies wykorzystywane przez stronę internetową nie są szkodliwe ani dla osoby odwiedzającej ani dla urządzenia końcowego wykorzystywanego przez osobę odwiedzającą.
§ 2 Rodzaje wykorzystywanych Plików Cookies
-
Strona internetowa wykorzystuje dwa typy plików cookies:
-
cookies sesyjne – są przechowywane na urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są wówczas trwale usuwane z pamięci urządzenia. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia Użytkownika,
-
cookies trwałe – są przechowywane na urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie urządzenia nie powoduje ich usunięcia z urządzenia Użytkownika. Mechanizm cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia Użytkownika.
-
Ze względu na cel ich stosowania Sklep internetowy wykorzystuje następujące pliki cookies:
-
niezbędne – umożliwiające prawidłowe funkcjonowanie strony Sklepu internetowego,
-
funkcjonalne – umożliwiające Użytkownikom korzystanie z pozostałych funkcji Sklepu internetowego (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony,
-
analityczne – umożliwiające dokonanie analiz dotyczących Sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników,
-
analityczne dostawy oprogramowania – pliki wykorzystywane przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa Sklep internetowy. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Użytkownika w Sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej informacji na ten temat dostępnych w Polityce plików cookies Shoper
-
marketingowe – umożliwiające prowadzenie działań marketingowych.
§ 3 Zarządzanie Plikami Cookies
-
Mechanizm działania plików cookies można zmienić zarządzając zakresem stosowania technologii plików cookies oraz wyrażoną zgodą w ramach ustawień na stronie Sklepu internetowego (w zależności od narzędzi wprowadzonych przez Administratora lub poprzez zmianę ustawień przeglądarki internetowej). W przypadku korzystania z ustawień przeglądarki internetowej, sposób usunięcia plików cookies różni się w zależności od używanej przeglądarki internetowej. Szczegółowe informacje na temat możliwości i sposobów obsługi plików cookies dostępne są w przeglądarkach internetowych w dziale pomocy danej przeglądarki internetowej, z której korzysta Użytkownik. Niemniej jednak, gdyby wykorzystywanie plików cookies było dla osoby odwiedzającej Sklep internetowy z jakiegokolwiek powodu niekomfortowe, Administrator przypomina iż można zrezygnować z plików cookies oraz uniemożliwić przeglądarce internetowej ich zapisywanie.
-
Podczas pierwszej wizyty na stronie Sklepu internetowego https://b2b.suprabike.pl można skonfigurować swoje preferencje dotyczące plików cookies klikając na przycisk „Dostosuj zgody”, znajdujący się na banerze, zawierającym informacje na temat plików cookies. Po kliknięciu na przycisk „Dostosuje zgody” możliwe jest skonfigurowanie swoich osobistych preferencji.
-
W przypadku plików cookies, których celem jest ułatwienie lub usprawnienie korzystania ze strony Sklepu internetowego, ograniczenie ich stosowania na danym urządzeniu może mieć wpływ na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu internetowego. Przykładowo w niektórych przypadkach może to zdecydowanie utrudnić korzystanie ze strony Sklepu internetowego.